hopeful

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Mette, Cecilia - 4 april 2011 18:05

 

"åttan"

Någon av er som testat den? själv gjorde jag den jätte ofta med min förra ponny alba, då det inte alltid behöver vara ett upphöjt hinder, vi hade oftast bara en bom eller en sockerbit i mitten. men det funkar med ett hinder också!

Det är en jätte bra övning för dig som behöver träna på raka vägar, för eftersom man kommer i en volt, så måste man planera vägen bra, från båda hållen.

och även för dig/din häst om ni behöver träna på att byta och landa i rätt galopp!

så denna övningen får ett riktigt stort Hiss utav mig!   


/cecilia

Av Mette, Cecilia - 4 april 2011 08:09

Ja.. man kan väl inte säga mer än att jag har haft väldigt mycket att göra. därför seg uppdatering!

Vi får börja med att berätta kort om i onsdags:

Lacky Fick vila då, eftersom det var jätteviktig träning inför helgen. och den sista halvtimmen var det en "uppvisning".

så hängde med johanna hem efter skolan, träningen började 19:00 och slutade 21:00. så vi tränade inför helgen och det gick super bra tycker jag! visst innan uppvisningen var det något fall i vårt lag. men det gick ändå bra!   Började också packa inför helgen!


I torsdags:

eftersom träningen var på onsdagen istället för på torsdagen red jag lacky. det blev att vi red ut eftersom vädret inte var så bra, och banan var alldeles för blöt. så vi tog en galopprunda. det var riktigt härligt!  och man kan ju faktiskt säga att pigg var han.. haha! mysigt! ;) på kvällen när jag kom hem, hoppade jag in i duschen och packade lite mer inför i helgen.


I fredags:

Stack till stallet med mamma direkt efter skolan, då red hon king och jag red lacky på banan eftersom då var det kanon väder!

blev ett dressyrpass för mig och lacky! det kan man säga att det blev för mamma&king med, men eftersom det var första gången hon red på king så kände hon bara lite på honom!

men iallafall, mitt dressyrpass gick skit bra! asså han var så fin under hela passet så jag är suuper nöjd! jobbade gjorde han också, med skänkelvikningarna i traven tycker han är jobbigast, eller snett igenom i galopp (alltså byta galopp utan att sakta av tycker han e jobbigt) så nu i veckan blir det en massa galopp övningar! någon som har någon bra?

packade även det sista till helgen!


I lördags:

själv gick man upp vid kvart i sju på en lördag..   

åt lite frukost, bytade om fixade mig, sen kom johanna och dom och hämtade mig vid kvart över sju för då drar man till RM I GÖTEBORG! :D

snacka om najs.. :D ahahah

ah, men när vi kom fram till arenan i hstad packade vi in våra saker i bussen och sen gick vi och satte oss.

hela hkgf! :D och några nissaflickor med.. haha! :)

sen åkte vi till göteborg, sjukt trötta tjejor? men as kul iaf:D

när vi kom fram gick vi till skolan vi skulle bo på, och packade upp alla våra saker och blåste upp luftmadrasser och bäddade. sen åt vi.

sen gick vi till tävlingen, vi kollade bara, för att se hur det såg ut där och så. så vi satt där i en timme typ?

sen drog vi till universeumet sjukt coolt! haha jag gick med amanda tilda och johanna, vi hade iaf sjukt kul.

och sen tröttnade vi på de, så vi hade bestämt att vi skulle samlas vid fyra. så vid tre ungefär gick vi fyra och la oss i en sån här "mun" som man tar foto i.. hhaha där låg vi och sov till fyra.. HAHAHA! (L)

sen kom vi tbk till skolan, och jag och johanna bytade om till pyjamas (a)

och sen sprang vi ut INNE I GÖTEBORG (!?) med pyjamas? HAHAHAHAHAHHAHAHAHA sjukt kul iaf.. alla bara kollade.. HAHAHAHA vi är rooliga! :D

sen somnade vi vid typ 11? eller ngt.


I söndags:

gick upp tjugo över sex!!! åhh, packade ner alla våra saker och fixade frisyrena oc bytade om. sen gick vi ner och åt frukost. sen till tävlingen. sjuukt nervöst asså :o

men vi började i fristående? eller kommer inte ihåg.. HAHAH xd gick as bra! sen i matta, gick också as bra! :)

sen trampett. där var några "icke spända ben" men sjuuukt nöjda ändå! inga fall eller nåt. men våra poäng fick oss inte vidare till final.. :/ men däremot fick det andra hkgf (äldre) poäng dem till final!! :) av 82 lag var dom det åttonde bästa! men i finalen tyckte jag det såg bra ut och så, men dom kom sist i finalen :/ synd! (L)

men vi k



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards