hopeful

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Bett

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 20:07

Ska skriva ett inlägg om hur mina åsikter är enligt dessa betten.


  


1. Pelham stång, har bara ridit med det ett fåtal gånger, och jag tycker det är bra. om man behöver det.


2. Delta, jag har det på lacky när jag rider ut och hoppar, och det är bra också, bara man rider med det på rätt sätt så är det som om det inte finns där. samma sak, detta ska man inte rida på en känslig häst.


3. Rakbett, aldrig ridit på det.


4. Full cheek bett, bara ridit limbo i det, skrittde med lång tygel, så kände aldrig på det.


5. Muffbett, aldrig ridit med.


6. rak bett, eller ser fan inte vad det är... HAHHA


7. två delat, det måste man veta hur man rider med det, annars kan hästen få ont. har ridit med det på alba, och hon går bra med det, så jag gillar det faktiskt :)


8. Kandar bett, aldrig ridit med det, men vet en maaassa kompisar som gör det och dom verkar tycka det är bra. :)


9. ngt cp bett..


10. tvådelat pessoa, aldrig ridit med, eftersom jag rider med tredelat pessoa på lacky, och "pessoa är skit" men nej! bara man rider med det rätt så är det as bra!


11. tredelat bett. är på lackys dressyr träns, han går jätte bra med det, och vet en massa ridskolor som brukar använda detta bettet.


12. hackamore, aldrig ridit med, så vet inte hur det är. eller det är inget bett, utan ett bettlöst bett.. typ..haha


mina åsikter. komentera eran :D


/cecilia

 
 
jnnyyy

jnnyyy

18 april 2011 08:23

håller med dej cecilia :D
vart blir mette av, finns hon inte längre med på bloggen?:O

http://www.laholmshetaste.blogg.se

Mette, Cecilia

18 april 2011 11:00

hejj ;D
asså jag vet inte :o har faktiskt inte snackat med henne på länge, men ska påminna henne ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mette, Cecilia - 18 april 2011 11:08


    Är med och tävlar om ett par tretorn hos: www.skrh.blogg.se   /cecilia ...

Av Mette, Cecilia - 18 april 2011 11:00


  /cecilia

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 19:52


Ja.. på vägen till stallet när vi satt i bilen så började det ööös regna. så det blev bara mocka och släppa in dom, rida står på planeringen imorgon istället! :)   Men åh vad min mage gör ont.. kanske vara hemma från skolan imorgon med? för det ...

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 09:06


Nej nu ska jag ta mig i kragen och börja blogga oftare!   men iallafall så är jag nyvaken nu, sjuminuterövernio.. och vi som ha studiedag idag då är det meningen att man ska sova länge cecilia! >.< aja iallfall, eftersom jag är ledig ida...

Av Mette, Cecilia - 4 april 2011 18:05


  "åttan" Någon av er som testat den? själv gjorde jag den jätte ofta med min förra ponny alba, då det inte alltid behöver vara ett upphöjt hinder, vi hade oftast bara en bom eller en sockerbit i mitten. men det funkar med ett hinder också! De...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards