hopeful

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Onsdag?

Av Mette, Cecilia - 25 mars 2011 20:24

Men hallå? jag skrev ett as långt inlägg om ridpasset i onsdags, men det hade inte kommit upp :o.

så skriver det igen, men inte riktigt samma!


Vi hoppade då, jag hade lacky såklart! maja hade king och ida Bubben.

så hade vi satt upp en kommunation på ena långsidan, sen ett hinder på andra långsidan, sen 3 bommar på ena kortsidan och en på snätt igenom.

och han var sjuukt duktig! vi började med lite dressyr först.

och det var han lite busig på, men han lyssnade på skänklarna och gick i fin form. sen hoppade vi fram på cirka 50 hinder, och sen när det hade gått så bra så höjde vi till 70 i kommunationen och det flög han bara över, shiet vad han tyckte det var kul!

sen efter ett tag så höjde vi det enstaka hindret till 80 cm. och det ville han först kolla på, men han hoppade ändå! så han stannade inte iallafall, och rev inte!

sen vile vi bara höja ett hål till i kommunationen så det blev 90 cm.

och asså man märker att han älskar att hoppa! och hans stil och hopp har blivit mycket bättre och inte så runda, men ändå runda om man säger så xd

så det var vår perfekta dag alltså!   

haha. sen när vi skulle börja skritta va typ, så la vi ner det 80 cm hindret för det var en bom under, så den bommen under var typ 30 cm. så la vi den översta bara på marken där. och när jag skulle trava över den så blev han helt hysterisk typ " VAR ÄR DEN ANDRA BOMMEN?!" hahaha<3 miin lilla poonny! :)

men det var vääldigt bra dag då, och han gick jätte fint till och med över bommarna, för annars tar han upp huvudet typ 10 meter innan, men då så tog han bara upp det lite granna 50 cm innan, så det var jättebra!


  får bli en gammal hoppbild :) <3



/cecilia



 
 
Ingen bild

@emmehlina

26 mars 2011 17:40

Tack:D


Ja det var vår transport XD

Den var väl ute och åkte som vanligt XD
Ne men det var några som lånade den igår för att hämta sin häst och komma och träna i vårt ridhus.. Dom hade väl hästen på det stället elr nått :3

Mette, Cecilia

27 mars 2011 10:15

aha, förjag tänkte direkt på dig eller ngn i din familj :p

 
Emelie

Emelie

27 mars 2011 01:00

Fin bild! =)

http://semlur.blogg.se

Mette, Cecilia

27 mars 2011 10:16

taack :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mette, Cecilia - 18 april 2011 11:08


    Är med och tävlar om ett par tretorn hos: www.skrh.blogg.se   /cecilia ...

Av Mette, Cecilia - 18 april 2011 11:00


  /cecilia

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 20:07


Ska skriva ett inlägg om hur mina åsikter är enligt dessa betten.        1. Pelham stång, har bara ridit med det ett fåtal gånger, och jag tycker det är bra. om man behöver det.   2. Delta, jag har det på lacky när jag rider ut och hopp...

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 19:52


Ja.. på vägen till stallet när vi satt i bilen så började det ööös regna. så det blev bara mocka och släppa in dom, rida står på planeringen imorgon istället! :)   Men åh vad min mage gör ont.. kanske vara hemma från skolan imorgon med? för det ...

Av Mette, Cecilia - 5 april 2011 09:06


Nej nu ska jag ta mig i kragen och börja blogga oftare!   men iallafall så är jag nyvaken nu, sjuminuterövernio.. och vi som ha studiedag idag då är det meningen att man ska sova länge cecilia! >.< aja iallfall, eftersom jag är ledig ida...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards