hopeful

Alla inlägg under mars 2011

Av Mette, Cecilia - 29 mars 2011 16:16


  

*Chaps:

Jag tycker chaps är en av dom smartaste uppfinningar någonsin!

istället för att ha ett par stövlar som kostar upp mot 2000 kr så köper man ett par chaps för 500 kr. dom är ju lika bra, men mycket smidigare. för med ett par stövlar så måste man ju knäppa upp och ta av dom , men med ett par chaps så kan man bara ta av chapsen och fortsätta rida!  


/cecilia

Av Mette, Cecilia - 29 mars 2011 16:11

Är nyss, eller nästan hemkommen från skolan har varit hemma ett tag.. och fyy vad jag är duktig på matte!   


på mitt prov så delar man in det i två delar, A delen och B delen. på B delen behöver man en uträkning, på A delen behöver man bara svar.

så på A delen fick jag 16 / 20, rätt nöjd!

gjorde B delen idag och fick reda på svaret,, fick typ 1 / 20... HAHAHAAH

jag är duktig :)

jag tror det var av 20 iaf.

menmen, så kan de gå!


Hästen idag får vila, men där är mockat och snyggt hos honom iaf!

så imorgon tror jag att han får vila också för det är träning imorgon med gymnastiken, om jag inte hinner gå med honom en snabbis, vi får se hur det blir med det.


i kväll eller vid halv sju typ ska vi ut och äta, det blir familjen (utom conny) och janolle,kerstin. var vi ska äta vet jag inte riktigt, men på någon thai eller china resturang blir det nog.. muums vad gott! :)


/cecilia

Av Mette, Cecilia - 28 mars 2011 17:24


 

* RM I GÖTEBORG!

Att jag drar upp till RM i göteborg och tävlar med hela hkgf laget i helgen!

lördag till söndag :)



Av Mette, Cecilia - 28 mars 2011 17:16

      


TOTILAS (LL)


ingen som har cirka 100 miljoner till mig :)?

ni får tillbaka det när vi vunnit os en massa gånger :)





/cecilia

Av Mette, Cecilia - 26 mars 2011 14:43

Omg förlåt allihopa.

Jag har varit så himla upptagen!

Men nu har jag ju mycke att skriva om iaf.

I skolan äär de så sjukt jobbigt nu, asså jag svär, vi har projekt arbete i typ as många ämnen. Tex eng, sv, so osv. ;s

Herregud asså!


Omg aså förra veckan på ridskolan så hade jag hieron, så skulle vi rida på ute ridbanan. och jag svär han fick damp! Han stegrade sig, skenade, bockade. Helt jävla galen. Han som brukar vara typ lugnast. Haha men inte när man kommer ut inte!Galna pålle (a)

På tisdag ska vi hoppa (y' Roligt !

Imorgon blir de väll stallet, plug och kanske träffa nån rolig person?


Btw letar jag häst igen pga att de inte funkar med alil. Hon har jäätte dålig hov kvalité så hon måste ha skor. Men hon kan tydligen inte gå på lermark. och vi har enbart lermark. går hon på det tappar hon skorna...

Så nu börjar letandet igen då.


Någon som vet nån storhäst,, 4- 13 år gammal, 148- 164 cm, 0- 20 000 kr som är till salu så säg jätte gärna till! :)

ska höra om mamma kan ringa till några som jag hittat på hastnet.se

Hittade något varmblod, 10 år .  kostade typ 10 000 kr. Men den står  typ vid göteborg.

Sen hittade jag en skäck, står i hässleholm. 4 år, men den kostade 25 000 ...  :(

Hittade även en jätte fin häst! 10 år, skäck, stor i kalrshamn eller nåt sånt. men den kostar typ 27 000 :(

Buhhu!


Nästa vecka kanske jasse kommer som flyttade i dec.  Hoppas att man träffar henne då! §


Snart ska man väll åka hem, om typ  en  timme eller nåt sånt.

Då blire mocka o plugg... <3


jaja det var de :D

Puss , hör av mig snart §

Btw de blir att träffa bästa cecilia på påsklovet ! (y' <33


  Beebisen på bild §

Av Mette, Cecilia - 25 mars 2011 20:24

Men hallå? jag skrev ett as långt inlägg om ridpasset i onsdags, men det hade inte kommit upp :o.

så skriver det igen, men inte riktigt samma!


Vi hoppade då, jag hade lacky såklart! maja hade king och ida Bubben.

så hade vi satt upp en kommunation på ena långsidan, sen ett hinder på andra långsidan, sen 3 bommar på ena kortsidan och en på snätt igenom.

och han var sjuukt duktig! vi började med lite dressyr först.

och det var han lite busig på, men han lyssnade på skänklarna och gick i fin form. sen hoppade vi fram på cirka 50 hinder, och sen när det hade gått så bra så höjde vi till 70 i kommunationen och det flög han bara över, shiet vad han tyckte det var kul!

sen efter ett tag så höjde vi det enstaka hindret till 80 cm. och det ville han först kolla på, men han hoppade ändå! så han stannade inte iallafall, och rev inte!

sen vile vi bara höja ett hål till i kommunationen så det blev 90 cm.

och asså man märker att han älskar att hoppa! och hans stil och hopp har blivit mycket bättre och inte så runda, men ändå runda om man säger så xd

så det var vår perfekta dag alltså!   

haha. sen när vi skulle börja skritta va typ, så la vi ner det 80 cm hindret för det var en bom under, så den bommen under var typ 30 cm. så la vi den översta bara på marken där. och när jag skulle trava över den så blev han helt hysterisk typ " VAR ÄR DEN ANDRA BOMMEN?!" hahaha<3 miin lilla poonny! :)

men det var vääldigt bra dag då, och han gick jätte fint till och med över bommarna, för annars tar han upp huvudet typ 10 meter innan, men då så tog han bara upp det lite granna 50 cm innan, så det var jättebra!


  får bli en gammal hoppbild :) <3



/cecilia



Av Mette, Cecilia - 22 mars 2011 19:27

var helt slut efter tävlingen i falkenberg,

det gick iallafall as bra! tävlade i gymnastik så ni vet det,


haha, jag kom till Denice vid halv 7 tiden, så skulle vi vara i falkenberg kl 07:20 så vi hade liite bråttom, det var jag denice,lisette (denices roliga syrra) och ulrika (mamman) haha, fyra tjejer tidigt på morgonen på väg till en tävling, alla ungar taggade och trötta, kan det bli värre?

haha.

och såklart så hittar man inte dit, för det ligger helt cp :o typ hjortbergsskolan,

så vi kom sent typ 20 i eller nåt, och vår förträning började fem över 8. så vi fick snabbt värma upp och mjuka, men det hann vi, sen skulle vi börja med tumblinget, och på förträningen gick det uuuber bra! :) för allihopa! och ni ska veta att det är riiktigt nervöst att tävla i gymnastik, för man blir så jäävla peppad, och ibland för peppad så man sabbar det, men det gjorde inte vi!

sen skulle vi förträna i trampett, där fick vi spotta på händerna eftersom vi skulle göra överslag,, uugh.

där gick det också kanon bra!

sen förträning på fristående och det gick med kanon, så dagen började as bra! :)

sen fick vi vänta till klockan typ 11 innan hela tävlingen började, och vi hade start nummer 2 i tumbling, så sen var det vi, och alla var as nervösa och peppade! sen började vår låt, och vi bara körde på och hade kul, och det gick aas bra! inget fall eller nåt! så riktigt nöjd med det, sen hade vi typ startnummer 37 i trampett så när det var vår tur där var jag inte nervös alls ;o haha knäppt?

och där klarade alla sina varv och det såg mega bra ut!

sen friståendet, omg så bra tjejor! vi är bäääst!<3

haha det såg riktigt bra ut!


Och gissa vad? det där friståendet gav veerkligen bra resultat, för av 9.0 möjliga fick vi 7.05 och ingen annan fick över 7.0 SÅ VI VANN!

as bra jobbat tjejor!

kom hem med en as najs guldmedalj (a) haha<3


sen sovde jag hos denice, vi hoppade hos alicia hela tiden :o och jag gör flickis och salto själv på studsmatta nu :) aja, där fick ni en snabb blick på i lördags, om ni vill veta mer detaljer så komentera!


för nu ska jag äta muffins som jag och mamma gjorde precis! :)


 


/cecilia



Av Mette, Cecilia - 18 mars 2011 18:47

Falkenberg!

 

Ska bli riktigt kul, och jag ska VARA I FALKENBERG klockan 20 över 7... puust, men ska åka med denice så jag får vara hos henne typ,, kvart över sex imorgon bitti.. (Y) eller inte ;o

 

 

 

/cecilia

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards